Ce este o marcă înregistrată?

Marca comercială sau marca înregistrată poate fi termenul legal pentru ceea ce este cunoscut drept brand.

Tipuri de marca:


• Verbală - o denumire, un slogan, scrise cu caractere standard

PHILIPS - philips

PRADA - prada

SHARP - sharp

COCA COLA - coca cola

SONY - sony

• Tridimensională - constituită din forma produsului / ambalajului sau orice alt semn specific tridimensional care permit identificarea unui produs sau serviciu.

TOBLERONE - toblerone

COCA COLA - coca cola

CHIVAS REGAL - chivas regal

• Figurativă - un element grafic (desen) care nu conține litere sau cifre;

AUDI - audi

NIKE - nike

VOLKSWAGEN - volkswagen

MCDONALD'S - mcdonald's

SHELL - shell

• Combinată - o marcă figurativă formată dintr-o combinație de elemente verbale și figurative.

ING - ing

LACOSTE - lacoste

MASTERCARD - mastercard

PUMA - puma

Înregistrare marcă

Mărcile înregistrate la OSIM sunt protejate doar pe teritoriul României. O marcă a Uniunii Europene este protejată în toate statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv în România.

Nume comercial vs marcă înregistrată

Numele comercial este denumirea completă a unei companii (ex: BORG DESIGN SRL) și este cel care identifică firma.

Marca, în schimb, este simbolul menit să distingă produsele și serviciile oferite de o companie. O companie poate deține mai multe mărci diferite.
Ex: ListaFirme, VerificareTVA

Poti verifica daca marca pe care tu o vrei, este deja inregistrata la OSIM pe site-ul Listamarci.ro

Avantajele deținerii unei mărci înregistrate


• protejează numele companiei/persoanei și dreptul legal al proprietarului companiei/persoanei

• conferă stabilitate și transmite încredere

• companiile își pot diferenția produsele/serviciile

• consumatorii pot face distincția între produse/servicii

• ajută la construirea unei reputatii pe piață

• este un instrument de marketing pentru construirea imaginii unui produs/serviciu

• încurajează companiile să investească în îmbunătățirea calității produselor/serviciilor


Marca protejează denumirea sau însemnul grafic asociat unui produs /serviciu, nu protejează produsul în sine, aceasta este doar un mijloc de a-l promova.

Marca influențează alegerea consumatorului, tocmai prin încrederea, calitatea, siguranța oferite acestuia și ii oferă, pe lângă produse, și avantaje.